Oldalak

2015. augusztus 6., csütörtök

Heat Wave

Richard Castle

Heat Wave (Hőhullám)

Régen sokszor néztem a "Castle" sorozatot, de ma már kevésbé van rá időm, hogy megnézhessek néhány részt belőle. Ezért is kezdtem érdeklődni a könyv után. Pedig ekkor még nem is tudtam, hogy ez egy krimi, vagy hogy miről is szól majd e könyv, de tetszett a sorozat, meg az ilyen nyomozósdi (főleg a nyomozónő ;) ), szóval bajom úgysem történhet. Szerencsére egy osztálytársam által elolvashattam az első könyvet. Azóta se bántam meg. Minden egyes szavát élveztem a könyvnek. Letehetetlen! Pár napja fejeztem be a 4. részét :).
A nyomozónő, Kate Beckett, akarom mondani Nikki Heat, a mű főhőse egy nem mindennapi esetet fog ki. Egy ingatlanmágnás gyilkosságát. Ez nagy port kavar New York utcáin...és még az ő mindannapi rutinját is elrontják. Egy Pulitzer-díjas író (Jameson Rook) is az egységhez kerül, aki Nikkivel fog együtt dolgozni ezen az eseten. Persze ő ennek nem örül, de nem tehet mást, ezt a parancsot kapta. Az ügy eléggé bonyolultnak látszik, mivel egy ingatlanosnak sok ellensége lehetett, de ezek az ellenségek sziklaszilárd alibivel várták a nyomozót az esetleges kihallgatáson. Nikkinek azonban nem csak az üggyel kellett foglalkoznia, hanem a férfi iránti vonzódásával is. Jaj, de jó volt, amikor úgy civakodtak egymással, mint egy házaspár. Persze a vita végét mindig megszakította Raley vagy Ochoa nyomozó (közös nevükön Roach). Gyakran úgy tűnt, hogy az ügy folyton zsákutcába fut, azonban mindig volt egy újabb és újabb nyom, amit követni tudtak és újabb dolgokat tudhattak meg. Így jutottak el a valós gyilkoshoz, Noah Paxtonhoz, aki az ingatlanmágnás pénzügyi menedzsere volt. Én magam sem gondoltam volna, hogy ő volt a gyilkos, mert a mű java részében egy szó nem esett róla. És persze az őrült riporter, Rook Nikki utasítása ellenére is bement a házba, persze saját bambasága miatt a gyilkos pont őt választotta túszul. Végül azért túlélte egyetlen karcolás nélkül, és a gyilkos is a megfelelő helyre került. Ezzel indult meg Nikki karrierje, mivel Rook többször is írt róla cikket a Ledgernek (persze Nikki folyton kiosztotta Rookot ez miatt), de ettől függetlenül valami kis szikra azért volt kettejük között. Azonban az ügy végeztével elváltak útjaik, és Rook is "mással" töltötte a nyarát, nem pedig Nikkivel. Nikkit kicsit megrendíette a másik nő látványa, de azért mégsem tört össze. 

Kriminek egy kicsit talán gyengének mondható, persze összehasonlítás kérdése. Mondjuk egy Jo Nesbo krimi teljesen más, de ahhoz képest egy baromi jó könyv, mint ahogy a sorozat többi része is. Szerintem egy próbát mindenkinek megér, még azoknak is, akik nem igazán kedvelik a krimit. Ez a könyv tele van humorral és kalanddal (meg egy kis huncut dologgal is ;) ) . Gyakran van, hogy nyakatekerten van írva a történet, de ez több szálon fut, aminek egy kiindulópontja és egy végpontja van. Nekem személyszerint egyik nagy kedvencem lett ezzel Richard Castle, de főleg azzal, hogy a cselekményre és párbeszédre épít, és inkább filmszerűen írja le. Nem kertel túl sokat, csak épp annyit amennyit kell, nincs túl sok leírás, de azért annyi van, hogy tudjuk ki milyen, hogy néz ki, mit visel, milyen a karaktere, stb. 
Nagyjából 1 hét alatt elolvastam, de ha nagyon akarom, akkor megvan ez 2 nap alatt is. Gyorsan olvasok, oldaltól függetlenül akár 1perc/oldal. 

Mivel ez egy olyan könyv, amiből van sorozat is, így én olyan hangon és úgy képzelem el őket, ahogy a sorozatban is kinéznek és beszélnek, persze az angol kiejtéssel. Attól függetlenül szerintem jól sikerült megformálni a karakterüket, mégha nem is ugyanarról szól a kettő. Persze vannak részek, amelyek a könyvekből vannak átemelve. 

Ez egy sorozat, de mégis nagyon minimális az átkötés a könyvek között. Talán csak a szereplők és az ő kapcsolataik azok, amelyek maradandóak. Ritkán jön fel olyan, aki/ami egy másik ügyben volt érdekelt, az újra megjelenik. Persze nem kizárás, hogy a következőkben ne lenne így (és igen, van ilyen..majd később a 4. résznél beszélek erről :) ).

Annyira én nem vagyok a romantika híve, de ez azért nekem is tetszett. Voltak pillanatok, mikor a mázlista Rook helyébe léptem volna, de nem lettem volna a helyébe, mikor Nikki gyilkos tekintettel, a fejében vagy ezerféle kínzást próbált ki Rookon, miután látta magát a címlapon.

Mivel ez volt az első krimim nem tudtam, hogy mit várjak, de örülök, hogy kellemes meglepetésben volt részem. Azért nem adnék egy 10est erre a könyvre...talán semelyikre sem adnék, mert még olyan könyv nem íródott, de egy erős 8,5-öt nyugodtan. Szerintem tényleg megér egy próbát. Csak ajánlani tudom :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá Te is! :)