Oldalak

2015. augusztus 3., hétfő

A Da Vinci-kód


Dan Brown


A Da Vinci-kód




Ezt a könyvet először filmként láttam. Már akkor is nagyon tetszett, és gondoltam rá, hogy talán el is olvashatnám egyszer. Végül aztán pár hónapja fogtam magam, és elolvastam angolul a könyvet. Eleinte lassan ment, mivel még nem volt túl sok időm olvasni (nem mintha most talán több lenne :P ). Úgy a 80. oldalnál viszont beindult a cselekmény, és azt vettem észre magamon, hogy folyton összehasonlítom a filmmel. Meglepetésemre a mű nagyjából 80%-a megegyezik a filmben látottakkal. Néha hajlamos vagyok arra, hogy ha olvasok, akkor a színészek hangján "hallom a beszélgetést".
A könyv és a film ugyanúgy indul, mint a könyv - Jacques Sauniére, a Louvre kurátorát meggyilkolják. Ekkor kerül a képbe a főszereplő, Robert Langdon, szimbológus. A könyv egy olyan témát ölel fel, amelyben megjelenik a vallás és az ambíciók egyes társaságoknak/szervezeteknek. Az Opus Dei és a Sion rend is ide tartozik, akik vitájáról és ellenségeskedéséről írt az író.
Sophie Neveu, a mű másik fontos szereplője, hozzátartozója volt a meggyilkolt kurátornak, így szintén fontos szerepet kapott. A rendőrség természetesen nem akarta bevonni Sophie-t a nyomozásba, de önszántából vált a rendőrség célpontjává...Robert-tel együtt. Ezzel kezdődik el az igazi bonyodalom és káosz.
A Szent Grál, Mária Magdaléna és Jézus Krisztus házassága, a Sion rend, mind-mind megválaszolatlan kérdés, és a párosunk épp ezekre keresi a válaszokat. Egy sor akadályt és feladatot kap a páros, és hogy tisztázhassák a saját nevüket, ezeket teljesíteniük kell. Így botlanak bele az Opus Dei tanítójába, Sir Leigh Teabing-be. Segítségével egy rakás kérdésre választ kapnak, de a célt még mindig nem érték el, mivel egy kriptexet kell kinyitniuk, amelynek egy 5 betűs kombinációja van. Csak egy rossz mozdulat, és a több száz éves titok elvész, így óvatosnak kell lenniük.
A legnagyobb fordulat a műben, mikor kiderül, hogy ki által halt meg a kurátor és ki volt az irányítója mindennek. Minden egyes szálat elvarrt ezután, hogy biztosra menjen. De végül a terve nem sikerült, mert nem tudta kinyitni a kriptexet...azonban van, akinek ez sikerült.
Romantikus szál is van benne, de csak nagyon minimálisan, hiszen a feladatra koncentrálnak, azonban mégis összekovácsolódnak (Sophie és Robert). Az író teljesen a végére hagyta a felismerést, hogy egy csók elcsattanhasson a főszereplők között.
Legjobban az tetszett a könyvben, hogy baromi bonyolult feladatok és történelmi trükköket kellett kijátszaniuk. Kalandos is volt egyben, tehát nagyon megérte elolvasni. Akcióban is bővelkedett, de csak párszor dördült el fegyver. A feladatok és a megoldásra való törekvés felkeltette az érdeklődésemet, és csak azzal foglalkoztam. Próbáltam néha magamban is összerakni, hogy mégis hogyan lehetséges ez?..de aztán hagytam, mert nem jöttem volna rá és csak tovább olvastam :)
Körülbelül egy - másfél hét alatt elolvastam a könyvet, de ha lett volna folytatás, akkor biztosan tovább olvasom. (bár hallottam híreket, hogy lesz egy folytatása. Csak örülni fogok neki :) )

Összességében egy nagyon tanulságos könyv, és ha valaki bonyolult feladatokkal akar foglalkozni, akkor ezt azoknak ajánlom. Tele van kalanddal, akcióval, célokkal, álmokkal, szomorúsággal de...happy end. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá Te is! :)