2015. augusztus 23., vasárnap

Üvegtrón

Sarah J. Maas

Throne of Glass
Üvegtrón


 – Milyen barátom vagy, hogy nem viszel magaddal, vagy nem maradsz velem? 
– Mi az, hogy barátod? – mordult fel a kapitány. A lány elpirult. 
– Hát talán helyesebb volna, ha „duzzogó kísérőnek" neveznélek. Vagy „vonakodó ismerősnek", ha az jobban tetszik – töprengett, ám ekkor a legnagyobb meglepődésére a fiatalember elmosolyodott.


Imádtam! Végre egy igazi VP könyv. Vagyis sorozat. Úgy gondolom, hogy az ilyen történetet igen jó sorozatként olvasni. Várom a következő részeit, nem úgy, mint egy lezárt szerelmes történetét.
A lényeg annyi röviden, hogy van egy birodalom, melynek élén egy gonosz zsarnok áll, aki rettegésben tartja az egész népet. Kiirtja a varázslást, zsarol mindenkit. Egyszer azonban egy "versenyt" hirdet a rablók, gyilkosok, vadászok közt - persze mind elítélt. A szabadságuk a tét. Aki nyer, az a király szolgálatába áll, mint bérgyilkos. A király fia, Dorian kiválasztottja Calaena (egykor ő volt az ország legjobb orgyilkosa), aki Távolvégen van egy sóbányában. Állapota megdöbbentő, azonban az ifjú Westfall kapitány kihozza őt onnan, és elviszi a királyi udvarba. Itt indul útjára minden... Rengeteg csavar, kaland, titok lengi körül a történetet. A következő részben - Éjkorona - pedig csak fokozódnak az érzelmek, legyen szó szerelemről, gyűlöletről, bármiről.
Érdekes oka van, hogy elolvastam ezt a könyvet... Suliban rendszeresen cserélünk könyvet egymással a barátaimmal. Így előfordul az is, hogy ha visszahozunk valakinek pár könyvet, az illető egy nagy kupaccal tér haza. Nos, az egyik barátnőm lustult, így rám sózta ezt a könyvet, vigyem haza én, olvassam el... Egy napig csak néztem a polcon, hogy 'Jaj, minek hoztam én ezt haza?'.. Aztán elkezdtem olvasni. A következő héten már írtam is sms-t este, hogy holnap kérem a másik részét! Imádtam. 
Vannak akik nem szeretik ezt a történetet, de hát ízlések és pofonok. Olykor-olykor voltak pillanatok, amikor megráztam volna egyik másik szereplőt, de szerintem mindig akadnak ilyen részek. Összességében én nagyon élveztem, és örülök, hogy belecsöppenhettem egy varázslatos, kalandos történetbe. Kíváncsian várom a folytatását!

Ui.: Nekem nagyon hajaz a Zsarát c. könyvre... Csak én lennék így, vagy más is tapasztalta. A könyvajánlókból ítéltem ezt meg. Nem olvastam, de szerintem rengeteg közös jegye van...