2015. augusztus 5., szerda

Hogy told el (jól) a nyarad

Anne Percin

Hogy told el (jól) a nyarad




A mai napig röhögve gondolok vissza arra a hétre, amikor ezt a könyvet olvastam. Nagyon bírtam. Igaz, hogy vékony, de én lassan olvasok :P 
De miről szól?
A 17 éves Maxime már annyira felnőttnek érzi magát, hogy esze ágában sincs a szüleivel nyaralni. Így a nyarat a nagymamájával - és a számítógépével - kell töltenie. A nyár elég unalmasnak néz ki, de várjuk csak ki a végét. A nagyi sajnálatos módon kórházba kerül, a szülők balesetet (nyugi, semmi súlyos) szenvednek a túrán, Maxime totál hülyét csinál magából. Ennek ellenére minden happy end: mindenki meggyógyul, egészséges, ráadásul még egy csaj is a képbe kerül. Naná, hogy összejönnek. Viszont nem erről szól legelsősorban!
Rövid a cselekmény is, az értékelésem is... 
Amiért szerettem ezt a könyvet, az a sok vicc(es rész) miatt volt. Olykor unalmasnak tűnt, de szerintem ezen nem kell felháborodni. Egy "kiskamasznak" (15 év alatt) teljesen megfelelő. Természetesen egy könyvet nem lehet besorolni ilyen szempontból. Mindenki kénye kedvére válogat közöttük. Én azok közé tartozom, akik szívesen olvasták és jókat nevettek. 
A kedvenc részem az volt, amikor Maxime már eljátszotta a kártyáit a rendőrnél, de tiszta lappal indulhatott...volna. Ám amikor a csengetést követően megjelent az ajtóban, a rendőrnek esze ágában sem volt őt komolyan venni. Miért? Mert ki volt sminkelve..... A pillanat, amikor elképzeltem a zsaru fejét (ja, igen, ők se hagyják őt unatkozni ugye), na az felejthetetlen volt! :D
Viszont (!!!), ami nálam kicsapta a biztosítékot, az a folytatás megjelenése volt. Utálom azokat a könyveket (gondolok itt a vörös pöttyösökre), amelyeket jóízűen elolvasok, lezártnak tekintem a sztorit, erre rá egy évre megjelenik a folytatása. Számomra csak a pénzcsikarás jön át ebből. Sajnálom.

Így jutott két három VP könyvem is eladósorba. Nem vagyok hajlandó olyan könyvespolcot nézni, melyen csonka sorozatok sorakoznak (micsoda alliteráció). Nem a pénzt sajnálom a sorozatoktól, de amint már mondtam, nekem nem az az érzésem, hogy elsősorban az olvasó szórakoztatására íródnak ezek a könyvek.Ezzel az érzéssel pedig már nem olyan jó olvasni.

De ez ne szegje senki kedvét! :) Aki kedvet kap hozzá, olvassa el bátran. Vékony könyv, hamar túl lehet rajta esni, még ha nem is tetszik. Számítson rá az olvasó, hogy az unalmas részeket kompenzálják a poénok. Természetesen ahány ember, annyiféle, és nem mindenkinek ugyanolyan egy-egy poén.
Na.. zárjuk ezt a könyvértékelést (erről inkább beszélgetni kéne!) úgy, hogy ez egy langyi könyv (kérem szépen, ezt senki ne értse félre!).
Nyárra, fiatalnak, kikapcsolódásnak JÓ! :)