2015. augusztus 18., kedd

Ha maradnék

Gayle Forman

Ha maradnék





Én ettől a könyvtől sokkal többet vártam. A beharangozása hatalmas volt, a környezetem imádta. Én azonban úgy rugdostam magam át ezen a könyvön. 
A történet "csak" annyi, hogy egy lány egy tragikus balesetet követően a kórházban lebeg szellemként saját maga felett, és elmeséli rövid életét. Élet halál közt van, rengeteg szomorú dolgot mesél el. A vége azonban... Na ezt mindenki találja ki maga :)
Miért nem szerettem? 
Elsősorban nekem unalmas volt. Minden nagyon lassan történt, és a leírások sem jelentek meg a fejemben valami tisztán. Továbbá a zsidó barátnő. Nem vagyok én semmilyen -ista, csak már picit elegem van, hogy szinte minden új könyvben egy karakter ki van emelve, mert neki más a vallása. Elég! Egyszer eltűrtem, kétszer is, de ez már egy sokadik könyv. Én keresztyén vagyok, szeretnék olyan könyveket is olvasni. Persze ezekben a könyvekben csak a közepén derül ki... Nekem ez kezd nem tetszeni. Visszatérek a klasszikusokhoz.
A könyvet csupán azért olvastam el, mert megválasztottuk kötelezőnek - a tanárnőnk szerette volna valahogy színesebbé tenni a kötelezők listáját, de aztán nem foglalkoztunk vele. Rengeteg oldalt átugrottam, egyszerűen nem érdekelt. Voltak nyálas, csöpögős részek, de azért egy jelenet megmaradt: amikor a nagypapa búcsúzik tőle... Ott átjön a szeretet, de azért ki lehetett volna jobban dolgozni. Azonban az ordítós szülés elég brutális volt....  
A történet egész jó, de nem jól van kidolgozva szerintem. Nem az én ízlésvilágom. Ha értékelni kéne: 10-ből egy 5-öt kapna.